سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در انتخاب یک قاب گوشی مناسب را بخوانید!

قاب گوشی‌ هوشمند ضروری‌ترین لوازم جانبی گوشی است که علاوه بر محافظت، ظاهری شیک نیز به گوشی می‌دهد. طیف متنوعی از انواع قاب‌های گوشی از قاب‌های چرمی مناسب استایل‌های رسمی و کاری گرفته تا قاب‌های فانتزی با رنگ‌های شاد مناسب افراد با سلایق مختلف در بازار موجود است. اگر قصد خرید قاب گوشی دارید و در بین تمام مدل‌ها سردرگم هستید، این مطلب به شما کمک می‌کند بهترین قاب گوشی را برای خود انتخاب کنید.

چرا برای گوشی قاب بخریم؟

یک قاب مناسب از گوشی در مقابل آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند و به‌طورکلی، عمر مفید گوشی را افزایش می‌دهد. در بسیاری از موارد، گوشی‌ها به طور تصادفی سقوط می‌کنند و یا با اجسام سخت برخورد می‌کنند در این شرایط قاب به عنوان ضربه‌گیر عمل می‌کند و شوک وارده را کاهش می‌دهد. همچنین، قاب جلوی خط و خش‌های احتمالی را می‌گیرد و قاب اصلی گوشی را تمیز نگه می‌دارد. قاب آیفون 13، قیمت بسیار کمتری نسبت به گوشی ‌دارد، بنابراین، ارزش هزینه کردن برای محافظت بیشتر از گوشی را خواهد داشت.

علاوه بر محافظت برخی از قاب‌های چندمنظوره به عنوان کیف پول و در بازکن بطری نیز عمل می‌کنند. اگر از ظاهر و رنگ گوشی خود خسته شده‌اید با یک قاب جذاب و مدرن طرحی تازه به گوشی خود بدهید و از آن لذت ببرید.

جنس انواع قاب گوشی

انواع قاب از طیف وسیعی از مواد ساخته شده‌اند. برخی جنس‌ها دوام بیشتری دارند و گوشی را نیز بهتر محافظت می‌کنند. قاب‌های سیلیکونی به دلیل دوام بالا و طرح‌های متنوع در بازار برجسته‌تر هستند. به طور کلی، انواع جنس قاب به دو دسته سخت و نرم تقسیم می‌شوند. هنگام انتخاب قاب آیفون 13 پرو، موارد استفاده خود را در نظر بگیرید، مثلاً، برای ورزشکارانی که همیشه گوشی خود را به همراه دارند، مقاومت بالا، عنصری است که باید در هنگام انتخاب جدی بگیرند.

 

قاب گوشی سخت

اصطلاح قاب گوشی سخت به طور کلی به موادی مانند پلاستیک، فلز و چوب اشاره دارد. ویژگی اصلی این قاب‌ها سفت بودن آن‌هاست که باعث می‌شود که در برابر خراش مقاوم باشند. نکته منفی این جنس‌ها عدم انعطاف‌پذیری آن‌ها است که باعث می‌شود در اثر ضربه‌های محکم به راحتی بشکنند.

اساساً قاب‌های سخت برای کسانی مناسب است که از گوشی خود به خوبی مراقبت می‌کنند و گوشی کمتر در معرض سقوط است. این محصولات محافظت رضایت بخشی دارند و به کاربران اجازه می‌دهند تا از بین طرح‌های متنوع، بهترین را انتخاب کنند. این قاب‌ها معمولاً بسیار نازک و از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه هستند.

قاب گوشی نرم

از طرف دیگر، یک قاب نرم از موادی مانند سیلیکون، چرم و لاستیک ساخته شده است. این مواد اصولاً شوک‌ها و ضربه‌های وارده را به خوبی جذب می‌کنند و دوام بیشتری نیز دارند.

مزایای دیگر آن‌ها این است که کاملاً با شکل هر گوشی تطبیق پیدا می‌کنند، خیلی راحت می‌توان گوشی را در آن‌ها قرار دارد، بدون هیچ مشکلی می‌توان گوشی را از داخل آن‌ها خارج کرد و هنگام تعویض نیز موجب خراش بر روی قاب اصلی گوشی نمی‌شوند. قاب‌های لاستیکی نرم از جمله قاب‌هایی هستند که بهترین محافظت را ارائه می‌دهند.

نکته منفی قاب‌های نرم این است برخی مدل‌های آن‌ها حجیم هستند و برای افرادی که گوشی را داخل جیب خود قرار می‌دهند، کاربردی نیستند. البته قاب‌های چرمی نازک‌تر و ظریف‌تر نیز وجود دارند که مناسب کسانی است که از گوشی خود به خوبی مراقبت می‌کنند. معمولاً قیمت قاب‌های چرمی بیشتر از سایر مدل‌ها است و نسبت به خط و خش حساسیت بیشتری دارند.

برخی قاب‌های سیلیکونی کاملاً نازک در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع نیز در بازار موجود هستند. این قاب‌ها در مقایسه با سایر قاب‌های نرم، محافظت کمتری ارائه می‌دهند. برخی از آن‌ها علاوه بر پوشش نرم توسط یک لایه از مواد سخت نیز تقویت می‌شوند، با این حال، این مدل‌ها حجیم‌تر و گران‌تر از سایرین هستند.

برندهای معتبر قاب گوشی

برخی مواقع، شما تحت تأثیر برندهای قاب گوشی قرار می‌گیرید. هر برند قابمجموعه‌ای از طرح‌های منحصر به فرد را عرضه می‌کند و حتی طرح‌های یکسانی را برای گوشی‌های مختلف منتشر می‌کند. گوشی‌های محبوبی مانند گلکسی  S22 و آیفون 13 دارای طیف گسترده‌تری از قاب‌ها هستند.

 

در اینجا برای کمک به شما در انتخاب قاب آیفون 13 پرو مکس و سایر مدل‌ها، به سه برند معتبر سازنده قاب گوشی اشاره می‌کنیم.

اسپیگن (spigen)

این شرکت طیف بسیار وسیعی از قاب‌ها، عمدتاً نازک یا ناهموار، را برای انواع گوشی‌ها ارائه می‌کند. قیمت این قاب‌ها بالا و در برخی مدل‌ها تا یک میلیون تومان نیز می‌رسد. ساده‌ترین قاب اسپیگن، Rugged Armor، نازک و سبک است اما در برابر سقوط به خوبی از گوشی محافظت می‌کند. جنس فیبر و کربنی در قسمت پشتی عالی است و لبه‌های برآمده اطراف نمایشگر از آسیب دیدن صفحه نمایش شما جلوگیری می‌کند.

اوترباکس (Otterbox )

تخصص این برند قاب‌های سنگین است. قاب‌های Otterbox معمولاً بزرگ و حجیم هستند و ممکن است از نظر بصری جذابیت نداشته باشند، اما گوشی شما را از ضربه‌ها و افتادن‌های تصادفی محافظت می‌کنند. خوشبختانه، این شرکت برای تمام برندهای پیشرو، از جمله سامسونگ، اپل، گوگل، موتورولا، وان پلاس، هوآوی و غیره قاب‌ می‌سازد. قاب‌ها داری درپوش‌هایی برای تمامی پورت‌ها و دکمه‌ها برای محافظت در برابر گردوغبار است و یک پایه نگهدارنده نیز دارد.

Speck

این برند از نظر محافظت و قیمت بین دو برند اوترباکس و اسپیگن قرار دارد. Speck به اندازه قاب Otterbox از گوشی محافظت نمی‌کند، اما قیمت کمتری دارد، از طرفی از اسپیگن گران‌تر است و نسبت به آن محافظت بیشتر و همچنین رنگ و طراحی بهتری دارد. این شرکت برای همه پرچمداران اصلی قاب تولید می‌کند، اما پشتیبانی آن از گوشی‌های میان رده و پایه محدود است.

Incipio

Incipio بیش از دو دهه است که وارد بازار شده است. با این حال، این شرکت اخیراً فقط برای جدیدترین مدل‌های سامسونگ و اپل قاب عرضه می‌کند. بهترین قاب این شرکت، Incipio Grip است، یک قاب نسبتاً نازک که علیرغم ظاهر ساده خود از گوشی در سقوط از ارتفاع 14 فوت به خوبی محافظت می‌کند.

قاب گوشی پلاستیک یا سیلیکون

دو جنس پلاستیک و سیلیکون در بین تمام قاب‌ها برجسته‌تر هستند.  اما کدام یک انتخاب بهتری است؟

پلاستیک پلیمری است که انواع مختلفی دارد. TPU دارای بافت نرم و انعطاف‌پذیر است و پلی کربنات (PC) که بسیار سفت و سخت است. بسیاری از قاب‌ها ترکیبی از دو یا چند پلاستیک هستند.

سیلیکون نیز یک پلیمر است که از عنصر سیلیکون و سایر عناصر ساخته شده است. سیلیکون دارای بافت نرم‌تر و لاستیکی است.

نتیجه گیری

به طور کلی، پلاستیکی که برای قاب گوشی استفاده می‌شود سخت است؛ بنابراین، یک قاب سیلیکونی، حس نرمی بیشتری دارد. بافت لاستیکی سیلیکون لیز نیست و گوشی به راحتی از دست نمی‌افتد.

با این حال، برخی قاب‌های پلاستیکی مجهز به لبه‌های لمسی و برجستگی‌ هستند تا قاب لغزندگی کمتری داشته باشد.

پلاستیک و سیلیکون هر دو بسیار بادوام هستند. زمانی که به قاب پلاستیکی، به ویژه انواع سخت‌تر آن، ضربه‌ای وارد می‌شود، ممکن است ترک بردارد. اما سیلیکون بسیار بادوام است و می‌تواند بدون آسیب خم شود و پیچ بخورد. با این حال، یک نقطه ضعف قاب سیلیکونی این است که کثیفی را به‌مرورزمان جذب می‌کند و تمیز کردن آن بسیار سخت است. معمولاً قاب پلاستیکی خیلی راحت پاک می‌شود.

قاب‌های پلاستیکی معمولاً کمی ضخیم‌تر و براق‌تر از قاب‌های سیلیکونی هستند و نسبت به گزینه‌های سیلیکونی رقیب قوی‌تری محسوب می‌شوند.