سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای خرید قاب گوشی موبایل آیفون به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای همه ما اتفاق افتاده است که ناگهان گوشی همراهمان به زمین بیفتد و در اثر ضربه دچار مشکل شود، تجربه نشان داده است استفاده از یک قاب گوشی باکیفیت و محکم گوشی را از خطر ضربه حفظ می‌کند. برای محافظت از گوشی انواع قاب‌های ساخته شده از مواد ضربه‌گیر (مانند سیلیکون یا لاستیک) در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازار موجود هستند. علاوه بر محافظت طرح‌ها و رنگ‌های جذاب قاب، به گوشی شما حس و حال خوشایندتری می‌دهند، حتی می‌توانید برای مکان‌های مختلف از یک قاب مناسب استفاده کنید. 

امروزه گوشی به یک وسیله همه کاره تبدیل شده است و همیشه و در همه جا همراه ما است بنابراین، ارزش محافظت دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا با خصوصیات انواع قاب گوشی آشنا شوید.

مزایای قاب گوشی چیست؟

زمانی که چند میلیون برای خرید یک گوشی هزینه می‌کنید، اهمیت خرید قاب برای محافظت از گوشی در برابر انواع آسیب‌ها و خط و خش، بیشتر نمایان می‌شود. بیایید در اینجا نگاهی به چند مزیت قاب گوشی بیندازیم.

محافظت از گوشی

 اگر به طور تصادفی گوشی خود را بیندازید قاب شوک را جذب می‌کند و از آسیب جدی به گوشی جلوگیری می‌کند. همچنین، از گوشی در برابر خط و خراش‌هایی که ممکن است به بدنه وارد شود، محافظت می‌کند. در این شرایط حتی زمانی که قصد فروش گوشی خود را دارید ارزش فروش مجدد آن را کاهش پیدا نمی‌کند و می‌توانید با قیمت مناسب‌تری گوشی خود را بفروشید.

طراحی جذاب

در حال حاضر، انواع قاب‌ها نه تنها حداکثر محافظت از گوشی را فراهم می‌کنند، بلکه زیبایی آن را نیز افزایش می‌دهند. قاب آیفون 13 پرو سیلیکونی با گوشه‌های منحنی باعث می‌شود تلفن همراه شما حتی بهتر به نظر برسد و در عین حال حداکثر محافظت را نیز داشته باشد.

مقرون به‌صرفه‌بودن

امروزه گوشی‌ها بسیار فراتر از تلفن هستند و نه تنها برای تماس بلکه برای مقاصد مختلف دیگر نیز استفاده می‌شوند و معمولاً قیمت بسیار بالایی دارند. اگر برای خرید گوشی خود هزینة زیادی کرده‌اید، پس چرا کمی برای محافظت از آن هزینه نمی‌کنید؟

اکثر قاب‌ها با قیمت کمتر از 100 هزار تومان و بیشتر در دسترس هستند و شما می‌توانید بهترین قاب‌ها را با قیمت کمتر از 200 هزار تومان پیدا کنید. مسلماً، این هزینه ارزش محافظت از گوشی چند میلیونی شما را خواهد داشت. 

افزایش عملکرد گوشی

در گذشته انواع قاب‌ها فقط برای محافظت از گوشی بودند. در حال حاضر، قاب‌های مختلفی در بازار موجود هستند که علاوه بر حفاظت در برابر آسیب‌های خارجی، اهداف دیگری نیز دارند. برخی از قاب‌های گوشی محلی برای نگهداری کارت‌های اعتباری دارند و برخی مجهز به یک پایه برای نگه داشتن گوشی برای تماشای فیلم هستند. امروزه گزینه‌های بسیار متنوعی در دسترس هستند که می‌توانید با توجه به ترجیحات خود یک قاب مناسب را انتخاب کنید.

جنس انواع قاب گوشی

 اگر به مغازه‌های گوشی فروشی سر بزنید با انواع مختلف قاب گوشی مواجه می‌شوید در نگاه اول ممکن است فقط به ظاهر و رنگ آن‌ها توجه کنید، اما جنس قاب نیز اهمیت زیادی دارد. در اینجا با چند نوع قاب گوشی آشنا می‌شویم.

1.قاب سیلیکونی یا ژله‌ای شفاف

اگر به دنبال قابی با وزن بسیار کم و ساده هستید که زیبایی و ظاهر گوشی را نیز پنهان نکند، قاب سیلیکونی یا شفاف مناسب شما است. این محصولات نرم، انعطاف‌پذیر و نشکن هستند و از گوشی نیز به خوبی محافظت می‌کنند.

 

2. قاب پلاستیکی

رایج‌ترین قاب‌ها در بازار نوع پلاستیکی آن‌ها است. این قاب‌های ارزان قیمت، قابل اعتماد هستند و حفاظت و ایمنی مناسبی ارائه می‌دهند. آن‌ها به راحتی روی گوشی قرار می‌گیرند و معمولاً دارای روکش مات یا براق هستند. قاب‌های پلاستیکی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند و به راحتی در دسترس هستند. تنها ایراد این قاب‌ها این است که مستعد خراشیدگی و شکستن هستند.

3. قاب هیبریدی

اگر به دنبال یک قاب مقاوم هستید، قاب‌های هیبریدی بسیار مناسب هستند. این محصولات، هر چند وزن زیادی دارند؛ اما در ارائه حفاظت و ایمنی برای گوشی بسیار عالی عمل می‌کنند. قاب آیفون 13 پرو مکس هیبریدی دارای محافظ دو لایه با پوسته پلی‌کربنات مقاوم است. بسته به برند، این قاب‌ها می‌توانند پایه پشتی یا نگهدارنده نیز داشته باشند.

4. قاب لاستیکی

برخی قاب‌ها با مواد لاستیکی ساخته می‌شوند. آن‌ها در برابر خراش مقاوم هستند، اما معمولاً عمر مفیدشان بسیار کم است و معمولاً محافظت کمی ارائه می‌دهند. این قاب‌های مقرون به‌صرفه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف عرضه می‌شوند.

5. قاب فلزی

این قاب‌ها از آلومینیوم یا آلیاژهای آلومینیوم ساخته می‌شوند. قاب فلزی کمی سنگین است، اما ایمنی خوبی در برابر آسیب‌های قابل توجه به گوشی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، با توجه به نحوه دفع گرما به محیط اطراف، هنگام استفاده از قاب فلزی، گوشی گرم می‌شود. این نوع قاب برای همه انواع گوشی به راحتی در دسترس نیست.

6. قاب چوبی

کسانی که عاشق حال و هوای کلاسیک هستند، می‌توانند قاب چوبی را برای گوشی خود انتخاب کنند. این قاب‌ها از چوب واقعی یا فراورده‌های چوبی ساخته می‌شوند و محافظت عالی در برابر آسیب‌ها ارائه می‌دهند. قاب چوبی ماندگاری زیادی دارند و کثیف یا خراب نمی‌شود. این نوع قاب‌ها هم مانند انواع فلزی برای تمام گوشی‌ها در دسترس نیستند.

7. قاب چرمی

چرم پارچه‌ای بادوام و ماندگار است. قاب چرمی برای گوشی‌های شیک و بسیار مناسب است و محافظت حداکثری ارائه می‌دهد. اکثر کاربران آیفون، قاب چرمی را برای گوشی خود ترجیح می‌دهند.

8. قاب فیبر و کربن

قاب‌های فیبر و کربن، برخلاف دیگر قاب‌های معمولی، ظاهری زیبا و منحصر به فرد دارند. این قاب‌های محکم با استفاده از فیبر کولار درجه نظامی ساخته می‌شوند. با این حال، این قاب‌های محافظ به راحتی برای همه گوشی‌ها در دسترس نیستند و بیشتر برای گوشی‌های رده بالا ساخته می‌شوند.

 

بهترین نوع قاب برای گوشی

 یکی از ویژگی‌هایی که در زمان خرید بیشتر به چشم می‌آید طرح و رنگ قاب گوشی است. رنگ و طرحی را انتخاب کنید که مناسب استایل شما باشد. معمولاً نوجوان‌ها از طرح‌های عجیب‌وغریب و رنگ‌های شادتر و بزرگسالان از طرح‌های رسمی‌تر با رنگ‌های خنثی استقبال می‌کنند

علاوه بر خصوصیات ظاهری بهتر است چند نکته دیگر را نیز مدنظر قرار دهید. در زمان خرید یک قاب گوشی مناسب، نیازهای خود را در نظر بگیرید. اگر گوشی شما دائماً در معرض خطر آب قرار دارند، یک قاب آیفون 13 ضد آب بهترین انتخاب خواهد بود.

همچنین، مراقب سفت بودن روکش دکمه‌ها یا بریدگی‌های نامناسب در قسمت اتصال شارژر و هندزفری باشید. قسمت پورت‌ها و لنزهای دوربین باید به اندازه کافی فضا داشته باشد تا هنگام استفاده از گوشی مشکلی ایجاد نشود. گاهی اوقات، قاب‌های ضخیم‌تر ممکن است در شارژ بی‌سیم اختلال ایجاد کنند، بنابراین، در این مورد حتماً از فروشنده بپرسید و یا قاب را با شارژر خود امتحان کنید.